W piątek (13.10) Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją wystartują w kultowym Rajdzie Maroka. Jest to ostatnia runda Mistrzostw Świata, a dla Polaków generalny test przed zbliżającym się Rajdem Dakar 2024.
Reprezentanci Polski wystartują MINI John Cooper Works Rally Plus w barwach AzotoPower. Rajdowy samochód jest technologicznie rozwijany przez zespół X-Raid wspólnie z Krzysztofem Hołowczycem. Rajd Maroka to kulminacyjny punkt sezonu i przygotowań Polaków do Dakaru.
Przed nami ostatni sprawdzian – Rallye du Maroc. Podchodzimy do niego bardzo rozsądnie, tak długie odcinki to już dakarowy tryb i tutaj sprawdza się hasło, że zwycięzcy są na mecie. Cały tegoroczny sezon skupialiśmy się właśnie na tym, żeby w takich momentach wszystko zagrało. Konkurencja jest dokładnie taka sama, jaka będzie w czasie Dakaru. Mamy tu najlepszych zawodników, zespoły fabryczne, a to zapowiada naprawdę wysoki poziom i poważną walkę. Mamy z Łukaszem strategię, której będziemy się trzymać, mądra jazda zawsze przynosi dobre efekty w takich maratonach – Krzysztof Hołowczyc
BIO-GEN | Bio-Lider | PROCAM | Michelin Motorsport | Michelin | Tyskie | X-raid Team | Hołowczyc Racing | Mannol Polska | Atlantic Watch Polska | BMW M Sikora | Centrum Medyczne Woźniak | RallyShop.pl
Poza zawodnikami X-Raid, w piątek na starcie staną takie załogi jak Nasser Al-Attiyah/ Mathieu Baumel (Toyota GR DKR Hilux), Yazeed Al-Rajhi/ Timo Gottschalk( Toyota Hilux Overdrive), Juan Cruz Yacopini/Daniel Oliveiras (Toyota Hilux Overdrive), Sébastien Loeb/Fabian Lurquin (Prodrive Hunter), Martin Prokop/Viktor Chytka (Ford Raptor RS Cross Country), Mattias Ekström/Emil Bergkvist (Audi RS Q e-tron E2), Stéphane Peterhansel/Édouard Boulanger (Audi RS Q e-tron E2), Carlos Sainz/Lucas Cruz (Audi RS Q e-tron E2), Nani Roma/ Alex Haro Bravo (Ford Ranger) i wielu innych.
Uczestnicy mają do pokonania prolog i pięć etapów. Trasa rozpoczyna się w nadmorskim mieście Agadir, a następnie kieruje się w głąb lądu do Zagory i Merzougi, gdzie zakończy się rajd. Całkowity dystans rajdu wynosi 2,219 km, z czego 1,449 km stanowi ściganie na odcinkach specjalnych. Codziennie każda załoga będzie miała do przejechała kilkaset kilometrów oesowych w pustynnych warunkach. Ogromną rolę odegra także nawigacja, mądra strategia i unikanie błędów.
źrodło: facebook.com/HolowczycRacing