Oddział Banku Pekao przy ul. 1 maja 10 został wyróżniony tytułem Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce. Nagrodę przyznała redakcja mojeBankowanie.pl w ramach prestiżowego badania Instytucja Roku.
Kluczowym elementem, który zadecydował o przyznaniu wyróżnienia placówce, okazała się wysoka jakość obsługi oraz umiejętność dopasowania się do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Na co dzień zespół stawia na empatię, zaangażowanie i profesjonalizm, a efekty tej pracy są możliwe dzięki systematycznemu rozwojowi kompetencji. Pracownicy regularnie uczestniczą w szkoleniach, które pozwalają lepiej rozumieć oczekiwania klientów i skutecznie budować z nimi długofalowe relacje.
– Jestem dumna, że nasza placówka została dostrzeżona w tak znaczącym zestawieniu. To pokazuje, jak wielką rolę odgrywa codzienna, uważna praca całego zespołu – oparta na zaangażowaniu, zrozumieniu i partnerskim podejściu do każdego klienta. Taki efekt nie byłby możliwy bez ciągłego rozwoju naszych pracowników, którzy dzięki szkoleniom zdobywają wiedzę i narzędzia potrzebne do budowania relacji opartych na zaufaniu i realnym wsparciu – mówi Agnieszka Szymulewska, dyrektor oddziału Banku Pekao w Olsztynie.
Instytucja Roku to największy na rynku, a zarazem najbardziej kompleksowy projekt skupiony na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Podstawowym celem projektu jest ciągłe podnoszenie standardów jakości obsługi i budowanie satysfakcji klienta. Jakość obsługi klienta jest badana w 14 kategoriach tematycznych i w 4 segmentach klienta (detalicznym, zamożnym, private banking i firmowym). Poziom jakości obsługi klienta jest weryfikowany przez realnych klientów zainteresowanych ofertą produktową, z jakiej najczęściej korzystają klienci: konto osobiste, konto dla dziecka i nastolatka, oszczędności i inwestycje, karty kredytowe, produkty hipoteczne oraz ofertę dla małych firm. Dodatkowo weryfikacji podlega sprawność i przyjazność procesów związanych z zakupem podstawowych produktów bankowych zarówno w placówce jak i kanałach zdalnych oraz jakość serwisu i zadowolenie klienta na etapie obsługi posprzedażowej.
W 10. edycji Instytucji Roku zrealizowano 1791 wizyt w placówkach bankowych, wykonano 7796 połączeń z infolinią, wysłano 780 zapytań e-mail, otworzono 430 kont osobistych, przeprowadzono 780 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych, uwzględniono 57 455 ocen i recenzji prawdziwych użytkowników aplikacji mobilnych oraz 182 424 opinie w wizytówkach Google. Poza docenieniem najlepszych banków Instytucja Roku nagradza także jakość obsługi klienta w poszczególnych placówkach bankowych, które w ciągu roku rywalizują o tytuł „Najlepszej placówki bankowej w Polsce”. W 10. edycji 35 wyróżnień indywidualnych trafiło do placówek Banku Pekao.