41-letnia mieszkanka Olsztyna po kontakcie telefonicznym z osobą podającą się za pracownika banku straciła 7 tysięcy złotych. Apelujemy o zachowanie ostrożności w przypadku telefonów z informacją o próbie wyłudzenia kredytu, poleceniem wypłaty gotówki lub wykonania przelewu czy zmiany limitu wypłat. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wyłudzić pieniądze. Bądźmy ostrożni podczas dokonywania internetowych transakcji, a szczególnie w kontaktach z nieznajomymi.
W poniedziałek (03.07.2023r.) do jednej z mieszkanek miasta zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika placówki bankowej z informacją o próbie wyłudzenia kredytu w wysokości 15 tysięcy złotych z jej konta.
Pokrzywdzona stanowczo zaprzeczyła, aby zleciła realizację takiej transakcji. Na prośbę rozmówcy podała numer swojego telefonu w celu rzekomego przekazania go policji, po czym rozmowa telefoniczna została przerwana. 41-latka próbowała zadzwonić na infolinię swojego banku, jednak w tym samym czasie mężczyzna podający się za pracownika banku skontaktował się z nią ponownie, informując o konieczności pobrania aplikacji i podania w niej danych m.in.: dotyczących środków zgromadzonych na koncie w celu wycofania wniosku kredytowego.
Polecił również, żeby zwiększyć limit wypłat z konta. 41-letnia mieszkanka Olsztyna postępowała zgodnie z przekazanymi instrukcjami. Rozmówca polecił wypłacenie gotówki za pomocą kodów BLIK, zapewniając że jest to jedyny sposób zabezpieczenia środków na koncie. Po dokonaniu ostatniej transakcji mężczyzna się rozłączył. Kobieta kontaktując się z infolinią swojego banku, zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa. 41-latka straciła 7 tysięcy złotych. O sprawie powiadomiła policję.
KMP Olsztyn