Z uwagi na skutki cyberataku, na czas przywrócenia sprawności systemu informatycznego, ZDZiT wprowadza tymczasowe zasady sprzedaży biletów komunikacji miejskiej.
Aktualnie osoby korzystające z komunikacji miejskiej mogą nabyć bilety w formie papierowej w kioskach lub sklepach.
Od soboty (1 lipca 2023) w trybie specjalnym zostanie także uruchomiona sprzedaż papierowych biletów, w tym papierowych biletów okresowych (30-dniowych, miesięcznych) w Punktach Obsługi ZDZiT w Olsztynie (POK Centrum przy al. Piłsudskiego oraz POK Jaroty przy skrzyżowaniu ulic Witosa/Kanta). Punkty czynne będą w sobotę w godz. 9.30 do 15. PŁATNOŚĆ BĘDZIE MOŻLIWA WYŁĄCZNIE GOTÓWKĄ.
Zakup biletów miesięcznych za pośrednictwem Olsztyńskiej Karty Miejskiej jest wstrzymany do odwołania.
Od poniedziałku (3 lipca 2023) bilety w wersji papierowej i opłacane wyłącznie gotówką będą dostępne w POK Knosały (godz. 8-15.30), POK Centrum (godz. 10-17) oraz POK Jaroty (godz. 10-17).
Ponadto bilety w pełnym zakresie dostępne są poprzez aplikacje mobilne, takie jak MoBilet, Zbiletem.pl, SkyCash czy mPay.
Jednocześnie informujemy, że w związku z awarią ITS elektroniczne tablice informacji pasażerskiej mogą wyświetlać nieaktualne dane. Zachęcamy do korzystania z najbardziej aktualnych rozkładów jazdy wywieszonych w formie tradycyjnej na wiatach przystankowych oraz dostępnych na stronie jakdojade.pl. Przypominamy, że w okresie wakacyjnym, w dni robocze obowiązuje rozkład jazdy „Dni robocze wolne od nauki szkolnej”.
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu apeluje do wszystkich mieszkańców o cierpliwość. Aktualnie nie jest prowadzona bieżąca obsługa interesanta. Lista spraw, które można załatwić w ZDZiT jest znacznie ograniczona, a czas obsługi się wydłuży. W razie pozyskania kolejnych istotnych informacji będziemy przekazywać je na bieżąco.
źródło: UM Olsztyn