Pasażerowie komunikacji miejskiej w Olsztynie, ponownie mogą zakupić bilety papierowe (jednorazowe, krótkoterminowe) w biletomatach stacjonarnych, których funkcjonowanie sukcesywnie przywracane jest od 14 lipca 2023 roku. Urządzenia przyjmują opłaty zarówno gotówką, jak i przy użyciu kart płatniczych, w tym urządzeń z funkcją NFC.
We wszystkich pojazdach realizujących przewozy w mieście sukcesywnie przywracana jest także funkcjonalność biletomatów mobilnych. W tramwajach i autobusach przy użyciu kart płatniczych zakupimy bilety jednorazowe oraz krótkoterminowe.
Informujemy, że w dalszym ciągu pełna pula biletów, w tym przejściowe bilety okresowe w formie papierowej (miesięczne, 30-dniowe) dostępna jest – od poniedziałku do piątku – w trzech Punktach Obsługi Klienta ZDZiT: POK przy ul. Knosały (godz. 8-15.30), POK Centrum przy al. Piłsudskiego (godz. 10-17) oraz POK Jaroty przy skrzyżowaniu ul. Witosa/Kanta (godz. 10-17).
Jednocześnie cały czas trwają intensywne prace nad przywróceniem funkcjonalności Olsztyńskiej Karty Miejskiej. Do tego czasu sprzedaż biletów okresowych będzie prowadzona ww. Punktach Obsługi Klienta ZDZiT.
Dodatkowo, w związku z dużym zainteresowaniem, do dystrybucji przekazano 110 000 papierowych biletów jednorazowych, które zasilą współpracujące z nami sklepy oraz kioski.
To nie koniec dobrych informacji. Sukcesywnie uruchomiane są elektroniczne tablice informacji pasażerskiej, które na przystankach ponownie będą wyświetlały obowiązujący rozkład jazdy. Pasażerowie mogą dowiedzieć się z nich o godzinach przyjazdów tramwajów i autobusów, a osoby niewidome i niedowidzące – po naciśnięciu przycisku na podstawie tablicy lub przy użyciu specjalnego pilota – usłyszeć głosową zapowiedź rozkładu jazdy.
Czas wdrożenia poszczególnych urządzeń – biletomaty, tablice informacji pasażerskiej – przewiduje się do początku przyszłego tygodnia.
Ponadto na ukończeniu są prace związane z przywróceniem funkcjonalności strony internetowej Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie, przede wszystkim w zakresie nowego rozkładu jazdy. Równolegle są prowadzone działania mające na celu odtworzenia pozostałych informacji na stronie zdzit.olsztyn.eu.
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu apeluje do wszystkich mieszkańców o jeszcze trochę cierpliwości. W usuwanie skutków i rozwiązywanie problemu cyberataku na sieci informatyczne ZDZiT, zaangażowane są zespoły miejskich specjalistów z branży IT, które na czele z Centrum Informatycznych Usług Wspólnych Olsztyna (CIUWO) wykonują ogrom pracy. Wspierają nas także m.in. informatycy z CERT NASK, którzy prowadzą odrębną weryfikację danych ze zdarzenia.
Mimo naszych starań, aktualnie w ZDZiT nie jest prowadzona bieżąca obsługa interesanta, a lista spraw, które można załatwić w tut. Jednostce jest znacznie ograniczona.
źródło: UM Olsztyn