Zakończył się sezon zimowego utrzymania dróg w województwie warmińsko-mazurskim. Mimo kilku intensywnych epizodów zimowych, zima okazała się łagodniejsza niż w ubiegłym roku, co przełożyło się na znacznie mniejsze zużycie materiałów do walki z oblodzeniem i śniegiem.
Na zimowe utrzymanie 1348 km dróg krajowych w regionie zużyto blisko 17 tys. ton soli drogowej. To aż o 50 procent mniej niż w poprzednim sezonie zimowym. Oficjalnie działania związane z utrzymaniem zimowym zakończyły się 15 kwietnia, choć jeszcze na początku miesiąca na Warmii i Mazurach występowały intensywne opady śniegu.
Prace prowadzone były w trybie całodobowym, przez siedem dni w tygodniu. Nad bezpieczeństwem kierowców czuwało siedem Rejonów i 23 Obwody Drogowe, które miały do dyspozycji 155 pługosolarek oraz 44 pługi.
Gotowość do działań zimowych rozpoczęła się już 15 października, a pierwsze wyjazdy sprzętu odnotowano 13 listopada. Najtrudniejszy okres przypadł na drugą połowę lutego – między 14 a 20 lutego wysypano aż 4474 tony soli, a pojazdy wyjechały na drogi aż 1160 razy. Był to najbardziej intensywny tydzień zimowego utrzymania w całym sezonie.
Choć zima dobiegła końca, drogowcy już teraz przygotowują się do kolejnego sezonu, by również w przyszłym roku zapewnić bezpieczeństwo i komfort jazdy na drogach regionu.
źródło: GDDKiA