Od 1 lipca trwa nabór wniosków do tegorocznej edycji programu „Dobry start”. To 300 zł na wyprawkę szkolną dla każdego uczącego się dziecka. Na Warmii i Mazurach rodzice złożyli ponad 38 tys. wniosków, natomiast w całym kraju 1,1 mln wniosków o „Dobry start”.
Wnioski o „Dobry start” można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną poprzez Platformę Usług Elektronicznych ZUS, aplikację mZUS, portal Emp@tia oraz bankowość elektroniczną. Najłatwiejszym i najszybszym sposobem złożenia wniosku o „300 plus” jest aplikacja mZUS. Aplikację można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz App Store, a aby ją aktywować, należy połączyć ją ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Rodzice, którzy nie posiadają konta na PUE ZUS wniosek o świadczenie „300 plus”, mogą złożyć przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
– Należy pamiętać, że Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie – dodaje rzeczniczka
Świadczenie „Dobry start” w wysokości 300 zł przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole do ukończenia przez nie 20. roku życia, a w przypadku dzieci z niepełnosprawnością – do ukończenia 24. roku życia. Wnioski o świadczenie, tak jak w latach ubiegłych, można składać od 1 lipca do 30 listopada danego roku. Wnioski po tym terminie zostaną pozostawione bez rozpatrzenia – mówi Anna Grabowska, regionalny rzecznik prasowy w województwie warmińsko-mazurskim.
Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach – we wrześniu, październiku lub listopadzie, to wsparcie trafi do rodziny w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Przekazanie wniosku po 30 listopada będzie możliwe tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności. Przy składaniu wniosku należy zwrócić uwagę by bezbłędnie wpisać dane takie jak: numer PESEL dziecka, aktualny numer konta czy nazwę oraz adres szkoły – wyjaśnia rzeczniczka.